آنچه که باید درباره ی کارشناسی ارشد روانشناسی بدون کنکور بدانید!

آیا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بدون کنکور هم ممکن است؟ جواب به این سوال که هر ساله و ده ها بار از ما پرسیده می شود مثبت است! امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بدون کنکور هم میسر است. چطور؟ به چهار شکل زیر…

کارشناسی ارشد روانشناسی بدون کنکور

یک – شرکت در گزینش استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد

برخلاف اسم استعدادهای درخشان که معمولا برای داوطلبان ترسناک است! استفاده از این سهمیه کار سختی نیست! هر ساله و تقریبا همزمان با انتخاب رشته سایر دانشگاهها، دانشگاه آزاد دفترچه استعدادهای درخشانش را منتشر می کند که از نظر رشته ها،محل ها و اعتبار مدرک تقریبا هیچ تفاوتی با گزینش با کنکور دانشگاه آزاد ندارد.
تنها کافیست شرط معدل بالای شانزده را دارا باشید و رشته کارشناسیتان مرتبط باشد. می توانید انتخاب رشته کنید و بسته به معدلتان، احتمالا یکی از رشته ها-محل ها را قبول می شوید.

دو – گزینش بدون کنکور پردیس های خودگردان

گهگاه بعضی پردیس های خودگردان (بیشتر پردیس دانشگاه تبریز در جلفا، پردیس دانشگاه زاهدان در چابهار و پردیس دانشگاه تهران در کیش) بر اساس سوابق تحصیلی صرف و بدون کنکور، برخی دانشجویان دارای شرایط خاص را دعوت به مصاحبه می کنند.
حال برای این که ببینیم امسال هم چنین اطلاعیه اعلام می شود یا نه و همچنین از شرایط و ظرفیت دانشگاهها مطلع شویم باید منتظر اطلاعیه های مرتبط در سایت http://sanjesh.org باشیم.
کیفیت دانشگاههای پردیس خودگردانی که در دفترچه انتخاب رشته ی ” کنکور ” اعلام ظرفیت می کنند، اغلب، از این دانشگاهها بالاتر است.

سه – گزینش بدون کنکور بعضی دانشگاههای خاص

گاهی اوقات بعضی دانشگاهها که اغلب یا آزاد یا غیرانتفاعی و یا پیام نور هستند، چون نتوانسته اند ظرفیت دانشگاه را از طرق دیگر پر کنند. در سطح شهر و بعضی روزنامه ها برای جذب دانشجو آگهی و اعلامیه می دهند.

طبیعیست که کیفیت این دانشگاهها از بقیه دانشگاههایی که چه با کنکور و چه بدون کنکور به جذب دانشجو می پردازند کمتر است و بهتر است قبل از ثبت نام کردن، اعتبار مدرک دانشگاه را چک کنید.

چهار – سهمیه استعدادهای درخشان دانشگاههای دولتی

این گزینه چون برای تعداد بسیار محدودی از دانشجوهاست را آخر از همه نوشته ایم!

دانشجوهایی که در ورودی خود در مقطع لیسانس معدل و رتبه بالاتری دارند (بسته به قوانین دانشگاه: نفر اول، یا جزو چند نفر اولند) معمولا امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را در دانشگاه خودشان دارند. (شرایط دقیق ترش را باید از اداره امور استعدادهای درخشان دانشگاه خودتان جویا شوید).همچنین بعضی دانشگاههای با کیفیت دولتی، از دانشجویانی که معدل بالا دارند (معمولا بالای هجده یا نوزده) دعوت به مصاحبه علمی می کنند و دانشجویانی که مهارت و سواد بالاتری دارند را بدون دادن کنکور برای ادامه تحصیل در دانشگاه خودشان می پذیرند.
طبیعی است که قبولی بدون کنکور از این طریق، بسیار سخت تر از روش های دیگر باشد.

برای اطلاع از اعلامیه های این شیوه هم باید بصورت مداوم سایت Sanjesh.org را چک کنید.

آیا قبولی از کارشناسی ارشد روانشناسی بدون کنکور با سایر رشته ها متفاوت است؟

در کلیت روش تفاوتی بین قبولی از کارشناسی ارشد روانشناسی بدون کنکور با سایر رشته ها وجود ندارد. اما اشاره به دو نکته خالی از لطف نیست که:

اولا:
رشته روانشناسی بالینی چه بدون کنکور، چه با کنکور، قبولی سخت تری از سایر گرایش های روانشناسی دارد و قبولی از این گرایش نیازمند تلاش زیاد است.

دوما:
سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به بعضی دانشگاهها از جمله واحدهای مجازی، الکترونیک و بدون پایان نامه (پژوهش محور) مجوز کار بالینی نمی دهد. حواستان به این مسئله باشد.

اگر سوالی در مورد قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی بدون کنکور دارید، می توانید از آقای مانی مظفری کمک بگیرید. (لینک تهیه مشاوره تک جلسه)

همچنین اگر می خواهید تا کنکور علوم یا بهداشت آینده با شما همراه باشیم می توانید با یکی از مشاورانمان طرح تک جلسه بردارید (لینک تهیه طرح مشاوره ای)

ارتباط با ما
کانال تلگرام یک بالینگر
اینستاگرام یک بالینگر

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *