مصاحبه با رتبه برتر ارشد روانشناسی خانم ریحانه عسگری رتبه ی 9 سهمیه- روانشناسی عمومی

✅ لطفا خودتان را برای دوستان معرفی کنید! نام و نام خانوادگی! رشته و دانشگاه کارشناسی! سال تولد و هر چیزی که فکر می کنید لازم است تا بقیه بدانند.

ریحانه عسگری،متولد ۷۴هستم،فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه چمران اهواز.دومین سالیه که کنکور ارشد شرکت کردم.پارسال فقط برای کنکور وزارت بهداشت میخوندم اما توی این یک سال فرصت زیادی برای فکر کردن داشتم و به این نتیجه رسیدم که به یه سری فعالیت های دیگه مرتبط با روانشناسی خیلی بیشتر از کار درمانی علاقه دارم در نتیجه تصمیم گرفتم ارشدم رو روانشناسی عمومی وزارت علوم
بخونم.

✅ شما در بین حدود شصت هزار نفر شرکت کننده در رشته ی روانشناسی، یکی از بهترین ها بوده اید، چه توصیه ای برای داوطلبان سال بعد دارید که دوست دارند رتبه ای به مانند شما کسب کسب کنند؟

به نظرم قبل از شروع به خوندن واسه کنکور هدفتون رو مشخص کنید،اگه میدونید نمیتونید تو این رشته یا گرایش خاصی ادامه بدید جسارت تغییرش رو داشته باشید.و مثل داوطلبای کنکور کارشناسی که تحت تأثیر جوی که تو جامعه اس و تعدادیشون صرفا به خاطر اعتبار و‌درآمد تصمیم میگیرن رشته پزشکی بخونن به نظر من تو رشته‌ما هم همچین جوی هست و اکثرا دنبال گرایش بالینی هستن،من به شخصه متوجه شدم اگه وارد گرایش بالینی بشم نمیتونم خیلی موفق باشم و قطعا افراد زیادی بهتر از من خواهند بود و دنبال چیزی رفتم که درآینده از شغلم لذت ببرم.
رشته ما خیلی گسترده اس و خیلی کارها میتونیم باهاش انجام‌بدیم صرفا نچسبیم به گرایش بالینی و کار کلینیک (البته قصد جسارت ندارم به کسایی
که هم علاقه دارن به بالینی و هم استعداد و شایستگیشو)
بعد از این که تصمیم قطعی گرفتید اگه سردرگم‌بودید یا سوال های زیادی تو ذهنتون بود حتما از یه مشاور خوب کمک‌بخواید چون مانع آزمون و خطاهای ما میشن و راهمون رو هموار میکنن.
و لطفا به خاطر کنکور هیچکدوم از جنبه های زندگیتون رو حذف نکنید،درس بخونید در کنار تفریح،کار و هر فعالیت دیگه ای که قبلا داشتید و مانع درس خوندنتون نمیشه،منظورم اینه که کنکور هم یه جزئی از زندگیه،همه ی زندگیمون رو به خاطر درس تعطیل نکنیم.
خیلی هم به کمیت مطالعه توجه نکنید،مهم‌تسلط بر مطالبه نه ۱۰یا ۱۱ساعت خوندن در شبانه روز.
و توصیه دیگه این که زبان رو جدی بگیرید اما نترسید ازش اصلا اصلا به سفید گذاشتنش فکر نکنید،یک ‌سال فرصت دارید برای این که متون زیادی رو تمرین کنید و مسلط بشید به لغات و مهارت های reading.

✅ فکر می کنید چه اشتباهاتی در مسیر داشتید که اگر دوباره کنکور بدهید، آنها را تکرار نخواهید کرد؟

من ‌از اواسط اسفند با کمک شما تونستم جدی شروع به خوندن کنم اگه‌برمیگشتم زودتر شروع میکردم و حتما منابع اصلی رو اول میخوندم.

✅ از “یک بالینگر” چه خاطره ای دارید؟

توی مدتی که‌از شما مشاوره گرفتم تسلطتون بر نحوه برنامه ریزی و آرامش خاطری که به من دادید خیلی کمکم کرد و مهم ترین مزیت این برنامه‌ریزی آزادی عملی بود که به من دادید نه مثل بعضی مشاورا از صبح که بیدار میشیم تا شب اونا تصمیم بگیرن چی رو چه ساعتی بخونیم.
در مورد گروه تلگرامتون هم جو صمیمی که بین بچه ها وجود داره و رفع اشکالاتشون توسط خودشون و راهنمایی های شما خیلی برام جالب بود.


برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید.

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *