11 نکته مهم از مصاحبه با رتبه برتر ارشد روانشناسی 1401 – خانم زهرا ابراهیمی رتبه 63

همانطور که میدانید کنکور ارشد روانشناسی یکی از پرداوطلب ترین رشته های مقطع ارشد محسوب میشود و دارای چالش های متعددی است ، یکی از راه های موفقیت در مسیر کنکور الگوگیری از یک یا چند رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی است، به کمک الگوگیری میتوانیم از تجربه های فردی که این مسیر را با موفقیت گذرانده است استفاده کنیم تا سریع تر و با سهولت بیشتری به هدف دلخواهمان برسیم ، در همین جهت مصاحبه ای با خانم زهرا ابراهیمی داشتیم و نکات مهم و کاربردی را برای شما آماده کردیم ، امیدواریم که براتون مفید باشد .

مشخصات رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی 1401 :

خانم زهرا ابراهیمی رتبه 63 سهمیه و رتبه 70 کشوری گرایش روانشناسی بالینی در کنکور ارشد روانشناسی سال 1401 هستند و از دانشجویان طرح مشاوره ای بلند مدت خانم صدف شیوایی مشاور یک بالینگر بوده اند .

رتبه برتر ارشد روانشناسی

آنچه که به خانم زهرا ابراهیمی کمک کرد تا به رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی برسد :

1.مهم ترین نکته ای که باعث شد به هدفم برسم این بود که در هر شرایطی در برنامه درسی استمرار داشتم و تعهد به برنامه را حفظ کردم.

2.برای درس های حفظی مثل مباحث اختلالات کودکان استثنائی برای آنکه مطالب بهتر یادم بماند از رمزگذاری و تصویرسازی برای هر اختلال استفاده میکردم.

3.برای درس روانشناسی رشد پیشنهاد میشود که کتاب لورابرک را حذف نکنید ، در سال های اخیر بخصوص از دوره های میانسالی و پیری بیشتر سوال آمده است .

4.برای پیشرفت در درس زبان استمرار داشته باشید و هر روز وقت بگذارید و به همراه خواندن متن زبان ، لغات هم بخوانید ، هرچقدر دایره لغاتتان گسترده تر باشد به نفع شماست .

5.روی نقاط ضعفتان کار کنید ، بخصوص اگر در درس هایی مانند آمار و زبان ضعف دارید سعی کنید تا برای آن کلاسی شرکت کنید .

6.داشتن نقشه ذهنی برای برخی از درس های مهم مانند رویکرد های درمانی پروچاسکا کمک کرد که بهتر مطالب را یاد بگیرم . ( برای دریافت جزوه رویکرد های درمانی پروچاسکا اینجا کلیک کنید )

7.برای آنکه بتوانم درس خواندن را با کیفیت بهتری انجام دهم ، تفریح برنامه ریزی شده روزانه و هفتگی داشتم ، اینکه بدانید در وقت های آزادتان چیکار کنید باعث میشود از زمان خود به شکل بهتری استفاده کنید و در زمان استراحت اضطراب درس نخواندن را نداشته باشید .

8.از نظر من اجباری در خلاصه نویسی وجود ندارد ، مخصوصا اگر زمان زیادی از شما میگیرد میتوانید قسمت های مهمتر را در کتاب هایلایت کنید و مرور ها را از کتاب انجام دهید .

9.سرعت مطالعه در موفقیت شما بسیار تاثیر گذار است ، اگر سرعت کمی در مطالعه دارید سعی کنید تا علت آن را بررسی و برطرف کنید .

10.اگر سطح اضطراب بالا و غیرقابل کنترلی دارید کمک گرفتن از متخصص پیشنهاد میشود اما برای آنکه خودتان تا حدی بتوانید اضطراب را کنترل کنید بهتر است با برنامه ریزی روزانه و داشتن نظم ذهنی اینکار را انجام دهید .

11.بررسی و تحلیل کنکور های ده سال اخیر به من کمک کرد که بفهمم قسمت های پرسوال تر کجا بوده و مرور های بیشتری از آن قسمت ها داشتم.

کارنامه رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی
کارنامه خانم زهرا ابراهیمی

اکثر دانشجویان برای آنکه به رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی برسند ، با چالش های زیادی مواجهه میشوند ، از جمله این چالش ها انتخاب منابع مناسب ، برنامه ریزی صحیح و مطالعه ی پر بازده با توجه به شرایط می باشد ،درهمین جهت تیم یک بالینگر به شما کمک میکند تا این مسیر را با دغدغه ی کمتری پشت سر بگذارید و به اهداف خود برسید ، برای دریافت مشاوره تک جلسه و طرح مشاوره میتوانید روی لینک های زیر کلیک کنید :

ارتباط با ما
کانال تلگرام یک بالینگر
اینستاگرام یک بالینگر
مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *