14 نکته مهم از مصاحبه با رتبه برتر ارشد روانشناسی عمومی سال 1401 – خانم زهرا رضایی مصمم رتبه 2

همانطور که میدانید کنکور ارشد روانشناسی عمومی و بالینی یکی از پرداوطلب ترین رشته های مقطع ارشد محسوب میشود و دارای چالش های متعددی است ، یکی از راه های موفقیت در کنکور ارشد روانشناسی عمومی الگوگیری از رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی می باشد ، به کمک الگوگیری میتوانیم از تجربه های فردی که این مسیر را با موفقیت گذرانده است استفاده کنیم تا سریع تر و با سهولت بیشتری به هدف دلخواهمان برسیم ، اگر هدفتان کسب رتبه برتر کنکور ارشد روانشناسی عمومی است حتما این نکات از مصاحبه با خانم زهرا رضایی مصمم را بخوانید.

مشخصات رتبه برتر کنکور ارشد روانشناسی عمومی 1401 :

خانم زهرا رضایی مصمم رتبه 2 سهمیه و 17 کشوری در کنکور ارشد روانشناسی عمومی سال 1401 هستند ، خانم رضایی از دانشجویان طرح مشاوره ای خانم حیدرپور مشاور یک بالینگر بودند.

رتبه برتر ارشد روانشناسی عمومی

آنچه که به خانم زهرا رضایی کمک کرد تا به رتبه برتر ارشد روانشناسی عمومی برسند :

1.با وجود عدم پیشینه در مورد منابع کنکور ارشد روانشناسی عمومی، همان سال آخر را تمامی تلاشم را برای مطالعه ی منابع اصلی گذاشتم.

2.برای روانشناسی عمومی با توجه به اینکه کنکور های اخیر مثل 1400 سوالاتی سخت داشتند، علاوه بر کتاب کمکی برای عمومی، فصول آخر هیلگارد را که احساس کردم کتاب های کمکی پوشش ندادند، خوندم.

3.من تمام منابعی که بوده رو خوندم و برای درس آمار هم که دیدم کتاب کافی نبود، کلاس شرکت کردم که برای حل مسائل خیلی بهم کمک کرد.

4.پاپالیا خیلی در سال های اخیر مطرح شده و بیشتر ازش سوال میاد؛ برعکس کتاب ژنتیک منصور که کم کم کمرنگ شده ، البته اگر لورابرک و کرین کامل خونده بشه، پاپالیا در حد جزوه هم کافی هست.

5.هالاهان و کافمن برای پاسخگویی به سوالات آسیب شناسی خیلی خوبه و بهتره که برای کودکان استثنائی خونده بشه و برای دانشجوهایی که خوندنش سخته، بهتره نکات اصلی رو از دل متن بیرون بیارن و سازماندهی برای هر فصلش انجام بدهند، اینطوری خیلی راحت تر خوانده میشود.(برای دریافت جزوه کودکان استثنائی هالاهان کافمن اینجا کلیک کنید)

6.بار اولی که دانشجو ها میخونند نباید وسواسی و با جزئیات خوانده بشود،بهتره حجم مطالب تا حدی برسه، برای کنکور مرور خیلی مهم تره.

7.دانشجوهایی که در برخورد با مطالب سخت راحتن ، خیلی بهتر میتونند منابع رو پوشش بدهند، چون بعضی از دانشجوها وقتی به سختی میرسند کتاب را کنار میگذارند میگن من نمیتونم بخونم و دانشجوی کم هوشی هستم ، در صورتی که خیلی نیاز نیست بچه ها به خودشون سخت بگیرند و دور اول طبیعی هست این سختی!

باید صبور باشید و گاهی چند بار خوندن یک مطلب رو امتحان کنید و اطمینان کنید به نظر مشاور جهت رفع این مشکل.

8.همه میدونیم رشته روانشناسی پر از نظریه و پر از حفظیاته و مثل ریاضی نیست که یک فرمول رو بفهمی و مسائل رو باهاش حل کنی،کلید موفقت دانشجوهایی که رتبه خوبی میارند مرور های متوالی و منظم هستش،به مرور زمان مطالب حفظی توی ذهن تثبیت میشوند.

9.خلاصه نویسی برای دوران جمع بندی بسیار به من کمک کرد و به نظرم باید راه درست خلاصه نویسی یاد گرفته بشه.

10.پروسه ی کنکور سخته اما من یک هدف واقعی داشتم که باعث میشد بهم انگیزه بده.

11.در مورد رتبه های برتر تفاوت اساسی وجود داره(مثلا در منابع،در سبک و سرعت خوندن)،چیزی که تفاوت نمیکنه و از عناصر پایه هست بحث مرور هست.

12.دانشجوهای تغییر رشته ای که پایه های قوی ندارند جهت شروع برای خواندن کنکور بهتر است با کتاب های رشد لوبرابرک وآسیب گنجی ، عمومی هیلگارد و برای بالینی کتاب فیرس شروع کنند، چون مقدمه های خوبی برای ورود به مطالعه هست.

13.دانشجوها از درس رشد نترسند و سازماندهی را یاد بگیرند که چطوری نظریات را از کلیات به جزئیات ببرند و همچنین شباهت ها و تفاوت هایشان را تشخیص دهند، اگر از ابتدا این ها را شروع کنند خیلی ساده تر میشه خواند.

14.هنگام استفاده از مشاوره تحصیلی باید حتما ضعف های خود را با مشاور در میان بگذارید تا مشاور بتواند به افزایش بازدهیتون کمک کند.

کارنامه رتبه برتر کنکور ارشد روانشناسی عمومی
کارنامه خانم زهرا رضایی

اکثر دانشجویان برای آنکه به رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی برسند ، با چالش های زیادی مواجهه میشوند ، از جمله این چالش ها انتخاب منابع مناسب ، برنامه ریزی صحیح و مطالعه ی پر بازده با توجه به شرایط می باشد ،درهمین جهت تیم یک بالینگر به شما کمک میکند تا این مسیر را با دغدغه ی کمتری پشت سر بگذارید و به اهداف خود برسید ، برای دریافت مشاوره تک جلسه و طرح مشاوره میتوانید روی لینک های زیر کلیک کنید :

ارتباط با ما
کانال تلگرام یک بالینگر
اینستاگرام یک بالینگر
مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *