منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1403

در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین و جامع‌ترین منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1403 را با توجه به سوالات کنکور ارشد روانشناسی سال های اخیر خدمت شما همراهان عزیز معرفی کنیم. امیدواریم برای شما مفید باشد.

قبل از خواندن منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1403 به نکات زیر توجه کنید :

یک – منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی نوشته شده با علامت بنفش برای قبولی در دانشگاه‌های برتر واجب است. اما منابع با علامت قرمز رنگ را در صورت داشتن وقت، بهتر است بخوانید.
دو – منابعی مانند فیزیولوژیک کالات، استثنائی کرک و کالاگر، آسیب شناسی روانی باچر و… هم گاهی منابع سوالات کنکور بوده‌اند. اما با توجه به تعداد سوالی که به خود اختصاص داده‌اند، خواندنشان واجب نیست؛ اما می‌تواند برایتان کمک کننده باشد.
سه – ما ترتیب اولویت را در هر درس به شکلی چیده‌ایم که به نظرمان بیشترین تاثیر را در بالابردن بهره‌وری مطالعات شما دارد. این لزوما به معنی پر سوال‌تر بودن آن کتاب نیست.
چهار – منابع دروس تربیتی و عمومی و همچنین دکتری و بهداشت در مقالات بعدی معرفی خواهند شد. منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی 1403

متون روانشناسی به زبان انگلیسی:

۱.کتب متون روانشناسی به زبان انگلیسی هاشمیان،لیندالیل و سید محمدی به تربیت برای زبان سطح قوی،متوسط و ضعیف🟣 ۲.راهنمای جامع واژگان و گرامر محمدحسین یاورزاده🟣 ۳.کتاب جامع آزمون زبان انگلیسی دکترای نیمه متمرکز دکتر خیرآبادی(فصل سوم)-یا جایگزینی که مهارت های تست زنی برای درک مطلب را یاد داده باشد.🟣

کودکان استثنائی:

۱.روانشناسی کودکان استثنائی ارشدیار🟣 ۲.روانشناسی کودکان استثنائی گنجی🔴 بهتر است در خواندن کودکان استثنایی به خواندن همین یک یا دو کتاب اکتفا کنید. اما اختلالات عصبی رشدی و کنترل تکانه به‌خصوص ADHD، اوتیسم، اختلالات یادگیری و سلوک را از چند رفرنس بخوانید. مثل کاپلان، بارلو، هالجین و…

روان‌شناسی مرضی( آسیب‌شناسی روانی) :

۱. آسیب‌شناسی روانی براساس DSM5 مهدی گنجی🟣 ۲.آسیب‌شناسی روانی پوران پژوهش (پیری)🔴 نیازی به خواندن منبع مستقل برای DSM5-TR نیست اما بهتر است با تغییرات کلی آن آشنا باشید.

روان‌شناسی رشد:

۱.روان‌شناسی رشد و تحول انسان پاپالیا🟣 ۲.نظریه‌های رشد ویلیام کرین🟣 ۳.روان‌شناسی رشد لورا برک (یا تدریس یک بالینگر یا فصول ۹ بعد مدرسان یا جلد ۱ روان آموز)🟣 با توجه به افزایش سوالات پاپالیا در سال‌های اخیر این کتاب را در اولویت یک قرار داده‌ایم. ولی با خواندن دو کتاب لورابرک و کرین در کنار خلاصه پاپالیا زبان‌آموز هم می‌توان به نتیجه‌ی مشابهی دست یافت.

روان‌شناسی بالینی:

۱.روان‌شناسی بالینی فیرس🟣 ۲.نظریه‌های روان‌درمانی پروچاسکا یا خلاصه یک بالینگر🟣 ۳.سنجش روانی مارنات یا خلاصه ارشدیار🟣 با توجه به گسترده بودن منابع بالینی در سال‌های اخیر توصیه می‌شود در صورت داشتن تایم خود رفرنس یا خلاصه هایی از کرامر، کری، فیست و … خوانده شود.

آمار و روش تحقیق:

۱.آمار و روش تحقیق مدرسان شریف🟣 منابع معرفی شده برای دروس زبان و آمار کافی هستند. بااین‌حال اگر در فهم مفاهیم این دروس دچار مشکل هستید بهتر است از کلاس بهره ببرید، همچنین منابع زیر برای فهم عمیق‌تر آمار و روش تحقیق می‌تواند کمکتان کند: ۲.تحلیل آماری در روان‌شناسی و علوم تربیتی فرگوسن و تاکانه🔴 ۳.درسنامه جامع روش تحقیق در روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره فهیمه حکیما (برای تهیه کتاب اینجا کلیک کنید )🔴

روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان:

۱.روانشناسی فیزیولوژیک و نوروسایکولوژی قبادی (برای تهیه کتاب اینجا کلیک کنید)🟣 ۲.روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان پوران پژوهش (پیری)🟣 ۳.انگیزش و هیجان مارشال ریو🔴 منابع معرفی شده تا حدی با کتاب‌های روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان خداپناهی قابل جایگزین اند ولی توصیه ما برای فهم بهتر مطالب خواندن این منابع است.

علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی:

۱.علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی روان آموز🟣 ۲.علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی کجباف🔴 در چند سال اخیر نامشخص ترین منابع را در درس علم‌النفس داشته و منابع معرفی شده صرفاً پوشش‌دهی متوسطی دارند. اگر به‌دنبال درصد بالا در این درس هستید، باید سراغ منابع متعددی از جمله اصغر احمدی، اژه‌ای و حتی منطق دبیرستان بروید و همچنین سواد مذهبی بالایی داشته باشید که با توجه به ضریب ۱ این درس ضروری نیست.

سخن آخر در رابطه با منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی


اکثر دانشجویان برای آنکه به رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی برسند ، با چالش های زیادی مواجهه میشوند ، از جمله این چالش ها انتخاب منابع مناسب ، برنامه ریزی صحیح و مطالعه ی پر بازده با توجه به شرایط می باشد ، درهمین جهت تیم یک بالینگر به شما کمک میکند تا این مسیر را با دغدغه ی کمتری پشت سر بگذارید و به اهداف خود برسید، برای دریافت مشاوره تک جلسه و طرح مشاوره میتوانید روی لینک های زیر کلیک کنید :

ارتباط با ما

کانال تلگرام یک بالینگر

اینستاگرام یک بالینگر

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه

  • نیکی گفت:

    سلام . من اگر در کنکور ارشد مشاوره . زبان را صفر درصد بزنم ولی بقیه دروس را بین ۸۰تا۱۰۰درصد بزنم ، آیا دولتی روزانه یا شبانه یکی از دانشگاههای تهران یا نهایتاً تنها شهری که حاضرم بخاطرش از تهران خارج بشم ، روزانه یا شبانه دانشگاه اصفهان هستش ، آیا اگر انگلیسی را صفر درصد بزنم ولی تمامی باقی دروس را بین ۸۰تا۱۰۰درصد بزنم میتونم روزانه یکی از دانشگاههای تهران یا نهایتاً روزانه دانشگاه اصفهان ، یکی از گرایش های مختلف رشته ارشد مشاوره را قبولی بیارم ؟