چند توصیه برای شب قبل از کنکور

سلام ، امیدوارم حالتون خوب باشه 🙂

من شیوایی هستم ، مشاور یک بالینگر و در این پست مطلبی رو براتون آماده کردم تا به کمکش بتونید با احساس بهتری به جلسه کنکور برید .

برای اینکه بتونید کنکور را با آرامش بیشتری بگذرانید و از اطلاعاتتان به شکل بهینه تری استفاده کنید ، لازم هست تا نکاتی را در شب قبل از کنکور و صبح کنکور رعایت کنید ، امیدوارم براتون مفید واقع بشه .

شب قبل از کنکور

شب قبل از کنکور و صبح کنکور چه نکاتی را رعایت کنیم؟

شب قبل از کنکور

۱.شب قبل از کنکور پیشنهاد میکنم که نهایتا تا ۷ عصر درس بخوانید ، بیشتر از این ممکن هست باعث استرس شما بشه ، البته این به شما نیز بستگی دارد و اگر خونسرد هستید کمی بیشتر هم میتوانید بخوانید .

۲.شب قبل از کنکور اگر این احساس را دارید که خیلی از مطالب رو فراموش کردید ، کاملا طبیعی هست ، اگر در شرایط آزمون قرار بگیرید و تست ها رو ببینید مطالب یادآوری میشن .

۳.سعی کنید از چند روز قبل از کنکور ساعت خوابتان اگر بهم ریخته است ، تنظیم کنید تا شب کنکور نهایتا ۱۱ شب برای خوابیدن آماده شوید .

۴.کاملا طبیعی است اگر شب قبل از کنکور به خاطر هیجانی که دارید دیرتر خوابتان ببرد ،مطمئن باشید که خیلی از دانشجویان مانند شما هستند .

حوزه کنکور و تغذیه

۵.اگر حوزه کنکور با محل زندگی شما خیلی فاصله داره یا براتون نا آشنا هست ، پیشنهاد میکنم که یکبار قبل از کنکور به حوزه مورد نظر بروید تا خیالتون راحت بشه و روز کنکور مشکلی براتون ایجاد نشه .

۶.وسایل مورد نیازی که باید با خودتون ببرید رو شب قبل آماده کنید که صبح دنبال چیزی نگردید و همه چیز آماده باشد

۷.روز کنکور صبحانه کاملی بخورید و البته که شبیه به صبحانه همیشگی شما باشد ، ماده غذایی غیر معمولی نخورید

۸.سعی کنید زودتر از زمان تعیین شده به حوزه کنکور برسید ، اینکار باعث میشود استرس شما کاهش پیدا کند.

کسب آرامش قبل از کنکور

۹.روز کنکور پیشنهاد میشود که درسی نخوانید و ذهنتان را درگیر نکنید ، همچنین با کسی صحبت درسی نداشته باشید .

۱۰.دقایقی قبل از شروع کنکور ، چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید ، سعی کنید فقط روی تنفس خود متمرکز باشید ، این کار باعث میشود هم استرس شما کاهش پیدا کند هم اکسیژن بیشتری به مغزتان برسد .

۱۱.سعی کنید همراه خود یک ساعت مچی ساده هم ببرید ، بعضی از حوزه ها ممکن هست ساعت نداشته باشند که بتوانید زمانتان را مدیریت کنید .

۱۲.آمادگی هر نوع شرایط غیر عادی مثل گرما یا صندلی نامناسب رو داشته باشید و سعی کنید باهاش کنار بیاید ( از تجربه خودم بگم که در حوزه ای که کنکور دادم آتش سوزی اتفاق افتاد ، در حالی که برق قطع شده بود ، سالن پر از دود شده بود و دو آتش نشان وارد سالن شده بودند و هیچ وسیله خنک کننده ای نبود ، سعی میکردم که فقط به سوالات توجه کنم   )

سازماندهی سوالات و زمان بندی

۱۳‌.حتما بالای هر درسی زمان مورد نیازش را بنویسید ، ۱۰% از زمان هر درس رو به مرور کردن سوالاتی که زدید ، اختصاص دهید ، ممکن هست جواب ها را به اشتباه در پاسخنامه وارد کرده باشید یا سوالی را جا انداخته باشید .

۱۴.یادتون نره که متن های زبان رو بصورت یکی در میان با درس های دیگر بزنید : یک متن + بالینی + یک متن + آسیب …. ، از متن های زبان در ابتدا متن هایی که برایتان آسانتر هست را بزنید .

۱۵.هر سال یک تا سه درس سخت تر از درس های دیگر هست ، در مواجهه با این درس ها استرس نگیرید ، اگر سوالات غیر عادی و سخت هستند برای همه همینطور هست .

۱۶.ممکن است درسی را شروع کنید و تا ۶ یا ۷ سوال اولش را بلد نباشید ، روحیه خود را از دست ندهید ، ممکن است نیمه دوم سوالات آسانتر باشند .

۱۷.از تکنیک ضربدر و خط تیره در تست زدن حتما استفاده کنید ،برای هر درس در ابتدا سوالاتی که بلد هستید را بزنید ، هر سوالی که شک دارید را کنارش ضربدر بزنید که بعدا روی آن فکر کنید و هر سوالی که بلد نیستید را کنارش خط تیره بذارید ، به هنگام دوره کردن سوالات هر درس ، به سوالات شک دار دوباره فکر کنید و به نسبت سوالاتی که با اطمینان زده اید ، سوال شک داری که بین دو گزینه هست را بزنید .

با آرزوی موفقیت برای همه ی شما عزیزان

اکثر دانشجویان برای آنکه مسیر کنکور ارشد روانشناسی را با موفقیت پشت سر بگذارند ، دارای چالش های زیادی هستند ، از جمله این چالش ها انتخاب منابع مناسب ، برنامه ریزی صحیح و مطالعه ی پر بازده با توجه به شرایط می باشد ،درهمین جهت تیم یک بالینگر به شما کمک میکند تا این مسیر را با دغدغه ی کمتری پشت سر بگذارید و به اهداف خود برسید ، برای دریافت مشاوره تک جلسه و طرح مشاوره میتوانید روی لینک های زیر کلیک کنید :

ارتباط با ما

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *