نکاتی درباره ی نحوه ی مطالعه از آقای علی حسینی از دوستانی که رتبه ی برتر شدن در کنکور و با بنده مشاوره داشتن:

با عرض سلام خدمت همه ی دوستان.
علی حسینی هستم.
رتبه ی 47 بالینی کنکور 96.

در رابطه با انتخاب منابع و نحوه ی مطالعه ی اونا میخوام که چندین نکته رو خدمتتون عرض کنم.

در مورد درس زبان ، مهمترین چیزی که لازمه اینه که دامنه لغات گسترده ای داشته باشین و در این رابطه واژگان 504،تافل و واژگان کتاب مدرسان رو خوب بخونین.
نکات مهم در مورد این درس اینه ک تا حدودی باید گرامر رو هم بلد باشین،خوب بتونین ترجمه کنین و اگر که کلمه ای رو خوندین حتما مترادف هاش رو هم کامل بخونین.

در رابطه با درس علم النفس اگه که منابع رو کامل و به خوبی بخونینش به راحتی میتونین درصد بالایی رو بزنین.
نکته ای که در مورد این درس خیلی مهمه اینه که چون یه درس حفظیه هر چقدر بیشتر بتونین مرورش کنین بهتره و بیشتر میتونین سوالارو جواب بدین.

در مورد درس رشد کتابای رشد 1و2 و ژنتیک منصور رو حتما بخونین.لازم به ذکره که چونکه حجم مطالب در مورد رشد ی کم زیاده باید وقت بیشتری واسش بزارین.اگه که میخواین درصد بالایی رو جواب بدین کتابای کرین،منصور1و2 رو هم بخونین.

در مورد درس روش تحقیق ، منبع خاصی رو نمیشه پیدا کرد ولی اگه کتاب روش تحقیق علی دلاور و مدرسان رو خوب بخونین اکثر سوالارو میتونین جواب بدین.
و در رابطه با آمار بر اساس تجربه ی خودم چونکه من آمار رو هم خیلی ضعیف بودم اگه کتاب آمار دلاور رو کم کم و با حوصله بخونین و همزمان که میخونین تست های کتاب مدرسان رو در مورد همون مطلب حل کنین به راحتی میتونین سوالا رو جواب بدین.

در مورد کتاب فیزیولوژی کتاب خداپناهی هر چند که فهمش سخته ولی مهمترین منبع ه.
همچنین در مورد انگیزش هم کتاب خداپناهی منبع اصلی لحاظ میشه.کتاب کمک درسی هم اگه خواستین بخونین کتاب پوران پژوهش پیری رو حتما بخونین.
در رابطع با شیوه ی مطالعه باید به نحوی مطالعه کنین که تمامی نکات رو ریز ب ریز بخونین مخصوصا در مورد درس فیزیولوژی.

در مورد مرضی هم به نظر من کتابای کاپلان 1.2.3کتابای کاملی باشه.هر چند که کاملان 2 مهمتره.
و کودکان استثتایی هم علاوه بر کتاب میلانی فر حتما کتاب مدرسان رو ریز به ریز بخونین.

و در مورد درس بالینی کتابای فیرس،پروچاسکا رو کامل بخونین و قست هایی از کتاب مارنات که در مورد تستهای هوش و شخصیتی هست رو حتما بخونین.
نکته ی دیگر در مورد این درس اینه که باید مرضی و شخصیت رو هم خوب بلد باشین در مورد مرضی که همون کتابا کافیه ولی در رابطه با شخصیت کتاب مهدی گنجی کتاب خوبیه ولی به نظر من کتاب شولتز منبع اصلی به حساب میاد.
✅ در آخر لازم به ذکره که اگر که نکاتی که بیان کردم رو کافی ندونستین و نیاز به اطلاعات بیشتری داشتین ، میتونین با آقای مظفری در ارتباط باشین،قطعا راهنمایی های ایشون موثر واقع خواهد شد.

با تشکر فراوان از آقای مظفری.


مشاوره رایگان

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *