شما چه بیکار باشید و هیچ درآمدی نداشته باشید و یا صاحب درآمد چند ده میلیونی باشید، با این حال با پیداکردن یک اسکناس ده هزارتومانی که از یک سال پیش ته جیب پالتویتان مانده و شما فراموشش کرده اید، خوشحال خواهید شد و ذوق خواهید کرد!
یا اگر قلکی دارید که پول های خردتان را در آن جمع کنید، بعد از مدتی با پر شدن و شکستن آن، حتی اگر به اندازه ی خوردن یک پیتزا پول جمع کرده باشید، ذوق خواهید کرد و خوردن آن پیتزا لذتبخش تر از تمام پیتزاهایی خواهد بود که تا آن لحظه خورده اید!
ولی خب، آن طور که می توانید پول های خود را جمع کنید، نمی توانید زمانهای خالی خود را جمع کنید. چون زمان مانند سکه و اسکناس ملموس نیست و قلکی هم برای آن ساخته نشده است. اما اگر این توانایی را پیدا کنید، تفاوت شگرفی در زندگیتان به وجود خواهد آمد. زیرا زمانهای خردی که تلف می شوند یا به بیهودگی می گذرند بسیار بیشتر از پولهای خرد تلف شده هستند و ارزش بسیار بیشتری هم دارند. اما چگونه زمانهای خردمان را جمع کنیم؟

1- با یادداشت کردن! دفترچه یادداشت برای زمان شما می تواند حکم قلک را برای پولهای خرد شما بازی کند! اگر هر کاری که در بیست و چهار ساعت روز انجام می دهید یادداشت کنید! بعد از تنها چند روز متوجه می شوید که چقدر زمان هدر دادید و چه جاهایی وقت تلف کردید!

2- متمرکز شوید! بسیاری فکر می کنند در زمانهای خرد یک تا ده دقیقه ای کاری نمی شود انجام داد! اما شما می توانید در این تایمها ذهنتان را متمرکز کید! اگر در اتوبوس سر پا ایستاده اید و ذهنتان را با فکر کردن به این که چه زمانی به مقصد می رسید، پر کرده اید، می توانید به جای آن، به کارهای مهمی که قرار است انجام دهید فکر کنید و حتی در مورد این کارها خیالپردازی کرده و به راه حلهای خلاق برسید!

3- سازماندهی کنید! ساعات پایانی جمعه ها، موثرترین ساعات هفته هستند که یا به کلافگی و بی حوصلگی می گذرند یا به تفریح و خوشگذرانی! در حالی که اگر از این ساعات برای برنامه ریزی هفتگی و سازماندهی به تکالیف و وظایف استفاده شود بازده کاری در هفته چند برابر بالاتر خواهد رفت!
البته هدف از این نوشته این نیست که روزهای تعطیل تفریح نکنید! بلکه می گوییم بهتر است آخر هفته ها، یا حتی صبح های زود روز شنبه حداقل یک ساعت وقت برای ارزیابی عملکرد هفتگی و برنامه ریزی جدید اختصاص دهید تا بتوانید با یک استراتژی معین به استقبال زمانهای خالیتان در هفته آینده بروید.

 

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *