دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

آزمون کارشناسی ارشد هر سال برای کسانی که می خواهند تحصیلات عالی را در سطوح بالاتر، یعنی فوق لیسانس، ادامه دهند در سراسر کشور برگزار می شود. این آزمون که هر سال در سراسر کشور برگزار می شود. قبل از سال 95 ماه اسفند ماه هر سال، بعد از آن تا سال 98 و بحران کرونا اردیبهشت هر سال و  از سال 98 تا 1401 خرداد یا تابستان برگزار می شد، امسال دوباره به زمان سابق خود برگشته است و زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اسفند ماه می باشد.

کنکور کارشناسی ارشد 1402 چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون در تمامی رشته های امتحانی در روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 اسفنده ماه سال 1401 برگزار خواهد شد. 

برای مشاهده جداول و مجموعه های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد 1402 (دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402) اینجا را کلیک کنید .

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

چرا دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 مهم است؟

نخست شما باید بدانید که در چه دروس و رشته هایی می توانید به تحصیل بپردازید. این به طور کامل در دفترچه شهر داده شده است. همچنین برای رقابت کردن در هر رشته، شما دروس متفاوتی را باید بلد باشید و این در مورد گرایش های یک رشته هم صادق است. مثلا این که شما درس روانشناسی امور استخدامی یا درس روانشناسی اجتماعی را پاسخ دهید تاثیری روی رتبه شما در گرایش های روانشناسی بالینی، عمومی یا تربیتی ندارد اما به شدت روی رتبه ی شما در گرایش صنعتی سازمانی تاثیرگذار است.

همچنین بعضی از دروس شما ضریب بالاتری دارند که به معنی مهمتر بودن آنهاست. شما ضریب دروس را از روی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون می توانید متوجه شوید. این ضریب هر سال متفاوت است. به هر حال توصیه می شود کلیه بخش های دفترچه قبل از ثبت نام به دقت مطالعه شود.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402، برای دانشگاه آزاد متفاوت است؟

خیر، سالهاست که دانشگاه آزاد به همراه دانشگاههای غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، نوبت دوم، روزانه، مجازی و … دانشجویان را بر مبنای کنکور متمرکز و واحدی گزینش می کنند. پس دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه ها متفاوت نیست. هر چند دفترچه انتخاب رشته متفاوتی دارد.

اکثر دانشجویان برای آنکه مسیر کنکور ارشد روانشناسی را با موفقیت پشت سر بگذارند ، دارای چالش های زیادی هستند ، از جمله این چالش ها انتخاب منابع مناسب ، برنامه ریزی صحیح و مطالعه ی پر بازده با توجه به شرایط می باشد ،درهمین جهت تیم یک بالینگر به شما کمک میکند تا این مسیر را با دغدغه ی کمتری پشت سر بگذارید و به اهداف خود برسید ، برای دریافت مشاوره تک جلسه و طرح مشاوره میتوانید روی لینک های زیر کلیک کنید :

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *