معرفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با مهران پورموسویان ، دانشجو ارشد روانشناسی بالینی در علوم پزشکی زاهدان و رتبه 91 کنکور روانشناسی وزارت بهداشت

با سلام خدمت همه دوستان و همراهان مجموعه یک بالینگر.

مهران پورموسویان هستم. دانشجو ارشد روانشناسی بالینی در علوم پزشکی زاهدان و رتبه 91 کنکور روانشناسی وزارت بهداشت

◽️باتوجه به این‌که زمان انتخاب رشته وزارت بهداشت فرا رسیده و از آن‌جایی که شما در وزارت بهداشت با گزینه‌های انتخابی کمی روبرو هستید، ممکنه یکسری سوالات یا چالش‌هایی پیرامون این موضوع براتون ایجاد شده باشه. در این متن من قراره از تجربه خودم در یکسال گذشته در علوم پزشکی زاهدان بگم تا یکسری از دغدغه‌هاتون در ارتباط با این موضوع حل بشه.

معرفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معرفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 

📌شهر زاهدان

شهر زاهدان و فضای شهر، نخستین موضوعی است که بدون شک ممکنه براتون سوال و حتی بعضا نگرانی رو در ذهنتون ایجاد کنه. متاسفانه باور و ذهنیت غلطی در ارتباط با فضای شهر وجود داره و ممکنه تصور کنید که زاهدان شهری ناامن و پر از درگیری است. اما اگر بخوام از تجربه یکسال گذشته خودم در این شهر بگم باید به خون گرم و بسیار مهربان بودن مردم این شهر اشاره کنم. همچنین از منظر اقتصادی، هزینه مواردی همچون پوشاک، خوراک و تفریح کاهش پیدا میکنه اما هزینه کرایه تاکسی و اسنپ مشابه شهرهایی همچون تهران و مشهد است.

.

📌تعداد کلاس‌ها دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

درمورد تعداد کلاس‌ها باید گفت که این موضوع کاملا شناور بوده و ورودی با ورودی دیگه فرق دارن. باتوجه به تایم اساتید ممکنه از 4 روز در هفته تا 5 روز در هفته کلاس را تجربه کنید. همچنین هفته‌ای یکبار علاوه بر کلاس‌های اجباری، ژورنال کلاب در روزهای 5شنبه برای ارائه مقاله توسط یکی از دانشجویان برگزار می‌شود.

.

📌خوابگاه

خوابگاه دانشگاه امکانات مختلفی همچون باشگاه ورزشی، سالن مطالعه و… رو در اختیارتون قرار میده. اما نکته‌ای که وجود داره این‌که نباید به مقایسه فضای خوابگاه با خونه خودتون بپردازید، بدون شک چنین مقایسه‌ای ناامیدتون میکنه:)

.

📌اساتید روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

هیئت علمی روانشناسی بالینی علوم پزشکی زاهدان متشکل از 4 استاد است. در قسمت زیر معرفی کوتاه از هریک از اساتید براتون آوردم:

◽️پروفسور نورمحمد بخشانی

دکتری تخصصی روانشناسی بالینی از علوم پزشکی ایران|عضو بورد روان‌شناسی بالینی وزارت بهداشت|معاون تحقیقات و فناوری «دانشگاه علوم پزشکی زاهدان»|سردبیر «مجله‌ی بین‌المللی رفتارهای پرخطر و اعتیاد»| رویکرد: CBT

◽️دکتر بهزاد ریگی

دکتری روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم و توانبخشی

رویکرد: CBT

◽️دکتر عزیزالله مجاهد

دکتری روانشناسی بالینی

رویکرد: CBT

◽️آقای علیرضا گنجعلی

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه ایران

رویکرد: اگزیستانسیال

.

📌از منظر تحقیقاتی

متاسفانه تصور غلطی وجود داره که افراد فکر می‌کنن که بهداشت فقط برای کار بالینی و علوم فقط برای کار تحقیقاتی مناسبه. اگر علاقمند به کارهای پژوهی باشید، همکاری بسیار مناسبی رو از جانب اساتید گروه روانشناسی بالینی و روانپزشکی دریافت خواهید کرد.

.

📌امکانات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

فضای دانشگاه امکاناتی مثل سالن مطالعه، استخر، سالن فوتسال و زمین فوتبال رو در اختیارتون میذاره. چیزی که بیشتر از همه در دانشگاه برای من جذابه، وجود کتابخانه جامع با کتب مرتبط با موضوعات روانشناسی و روان درمانی است.

.

📌واحدهای عملی

شما از ترم یک به بخش‌های مختلف بیمارستان روان دسترسی خواهید داشت. مزیت خوبی که دانشگاه زاهدان داره این‌که برخلاف دانشگاه‌های دیگه شما در هر زمان که بخواید می‌تونین به بیمارستان دسترسی داشته باشین. از ترم دوم واحد مصاحبه تشخیصی رو خواهید داشت که برای این واحد می‌تونین به همراه استاد و یا به شکلی جداگانه به دفعات مختلف به بخش‌های بیمارستان مراجعه کنین. همچنین گروه روانپزشکی همکاری مناسبی با دانشجویان روانشناسی داره. به همین جهت اگر علاقمند به حضور در جلسات ویزیت، گراند یا مصاحبه‌های تشخیصی روانپزشکی باشید، این امکان براتون وجود داره.

.

◽️نکته آخر…

نکته آخری که خیلی دوست داشتم بهش اشاره کنم، اراده و تلاش شخصی خودتون هست. شما با ثبت نام در هر دانشگاهی یکسری امکانات بدست میارید و بدون شک یکسری امکانات و فرصت‌ها رو از دست میدید. اما چیزی که بیشتر از هر فاکتور دیگه‌ای در رشد و یادگیری خودتون موثره میزان اراده و تلاش شخصی شماست. پس به نظرم نباید فراموش کنید که در هر دانشگاهی قبول بشید، باز هم تلاش و پشتکار شما به عنوان عامل کلیدی برای پیشرفت و موفقیت خودتون درنظر گرفته میشه.

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *