اگر به دنبال روشی معتبر و موثر برای هدف گذاری هستید، این مطلب را بخوانید.

هدف گذاری با روش SMART

هدف گذاری با روش SMART

روش هدف گذاری اسمارت یک روش معتبر و موثر است که به شما کمک میکند تا هدف های خود را به گونه ای تعریف کنید که قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی و قابل تحقق باشد.

SMART

S:specific

M:Measurable

A:Achievable

R:Relevant

T:Time-bound

عناصر هدف گذاری با روش SMART

Specific:هدف گذاری مشخص 

هدفتان باید بطور دقیق مشخص و شفاف باشد،گفتن اینکه میخواهید درس بخوانید کافی نیست، بلکه باید مشخص کنید که برای هر درس چقدر باید وقت بگذارید ، کی باید دوره کنیدو چه زمانی باید تست بزنید.

Measurable:هدف گذاری قابل اندازه گیری

هدف شما باید قابل اندازه گیری باشد، به طوری که بتوانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید. بنابراین هرچند مدت نیاز است تا از طریق آزمون های استاندارد تستی ارزیابی از خود داشته باشید.

Achievable:هدف گذاری به شکل قابل دستیابی

هدف شما باید قابل دستیابی باشد و به اندازه ای بزرگ باشد که به چالش کشیده شوید،اما بطور همزمان قابلیت انجام آن را داشته باشید ، به عنوان مثال اگر بیشتر از 2 ساعت نمیتوانید درس بخوانید هدف گذاری روانشناسی بالینی دانشگاه های تهران غیر معقول است.

Relevant:هدفگذاری مرتبط

هدف شما باید با ارزش ها،مهارت ها و چیزهایی که در بلند مدت می‌خواهید، مرتبط باشد.به عنوان مثال؛ اگر قصدتان این است که در آینده بیشتر روی کار های پژوهشی متمرکز باشید گرایش عمومی نسبت به گرایش بالینی برای شما مناسب‌تر است.

Time-bound:هدفگذاری با زمان بندی 

در هدف گذاری اسمارت،‌هدف شما باید دارای زمان بندی باشد. بطوری که مشخص باشد چه زمانی باید به آن برسید، برای مثال؛ برای خود مشخص کنید که تا 3 ماه آینده چه کتاب هایی باید تمام شود و چه زمانی باید آن‌ها را دوره کنید.

 

اکثر دانشجویان برای آنکه به رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی برسند ، با چالش های زیادی مواجهه میشوند ، از جمله این چالش ها انتخاب منابع مناسب ، برنامه ریزی صحیح و مطالعه ی پر بازده با توجه به شرایط می باشد ،درهمین جهت تیم یک بالینگر به شما کمک میکند تا این مسیر را با دغدغه ی کمتری پشت سر بگذارید و به اهداف خود برسید ، برای دریافت مشاوره تک جلسه و طرح مشاوره میتوانید روی لینک های زیر کلیک کنید :

ارتباط با ما کانال تلگرام یک بالینگر اینستاگرام یک بالینگر

ارتباط از طریق پیامک : 09351170013

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *