ثبت نام  کنکور ارشد در یک بازه زمانی معین صورت می‌گیرد و عموما کنکور وزارت علوم فرصت مجدد برای ثبت نام نمی‌دهد. داوطلبانی که تمایل به ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ را دارند باید در بازه زمانی معینی که در ادامه خواهیم گفت، اقدام به ثبت نام نمایند.

زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴

به اطلاع علاقه‌مندان به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین سی‌امین دوره المپیاد علمی-دانشجویی کشور می‌رساند که فرآیند ثبت‌نام این آزمون از روز یکشنبه، ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۳، از طریق سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز خواهد شد و تا روز شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند در این بازه زمانی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۴ نیز همزمان با شروع زمان ثبت نام در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

شرایط ثبت نام در کنکور ارشد

  • شرایط پذیرفته‌شدگان روزانه سال ۱۴۰۳

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۳ در دوره‌های روزانه پذیرفته شده‌اند، چه ثبت‌نام کرده باشند و چه نکرده باشند، اجازه شرکت در آزمون سال ۱۴۰۴ را نخواهند داشت. برای شرکت در آزمون‌های بعدی (سال ۱۴۰۵ به بعد)، این داوطلبان باید تا پایان مهلت ثبت‌نام، از دانشگاه یا موسسه محل قبولی انصراف قطعی دهند.

  • شرایط پذیرفته‌شدگان دوره روزانه سال‌ ۱۴۰۲

دانشجویانی که در آزمون ارشد ۱۴۰۳ و قبل از آن در دوره‌های روزانه پذیرفته شده‌اند و اکنون در حال تحصیل هستند؛ برای ثبت نام در کنکور ارشد ۱۴۰۴ باید شرایط زیر را داشته باشند:
باید تا پایان مهلت ثبت نام از دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود انصراف دهند.

  • پذیرفته شدگان دوره‌های غیر روزانه

داوطلبانی که در آزمون ارشد ۱۴۰۳ یا سال‌های قبل در دوره‌های غیر از روزانه قبول شده‌اند و یا مشغول به تحصیل در آن هستند؛ برای ثبت نام در کنکور ارشد ۱۴۰۴ شرایط زیر را دارند:

می‌توانند بدون نیاز به انصراف از تحصیل و با رعایت شرایط ذکر شده در دفترچه راهنما، در آزمون ارشد ۱۴۰۴ ثبت نام نمایند. پس از قبولی در رشته جدید، قبولی قبلی آن‌ها از بین خواهد رفت.

البته داوطلبین مرد، نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

هزینه ثبت نام در کنکور ارشد ۱۴۰۴

هزینه ثبت نام در این آزمون در سال ۱۴۰۴، ۵۱۲ هزارتومان است. اگر داوطلب قصد ثبت نام در دوره های پیام نور و دانشگاه آزاد را نیز داشته باشد، باید کارت‌های جداگانه خریداری کند.

 

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *