تنها با اختصاص نیم ساعت زمان برای مشاوره و انجام یک انتخاب صحیح، از یک پشیمانی طولانی مدت پیشگیری کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور  (روانشناسی عمومی و بالینی) | تیم تخصصی یک بالینگر

تنها با اختصاص نیم ساعت زمان برای مشاوره و انجام یک انتخاب صحیح، از یک پشیمانی طولانی مدت پیشگیری کنید.

انتخاب رشته در هر مقطعی یکی از مهمترین انتخابهای زندگیست. بسیارند کسانی که در مشاوره ها، اصلی ترین موضوع صحبتشان پشیمانی درباره ی انتخاب رشته یا دانشگاه نادرست است.
گاه این انتخاب نادرست در اثر عدم آگاهی درباره ی گرایشها و دانشگاههاست. در اغلب موارد دانشجو، حتی در مواقعی که رتبه ی خوبی دارد، نمی داند چرا یک رشته یا دانشگاه را انتخاب می کند و تنها با توجه به شنیده هایی که معمولا پایه و اساس درستی ندارند دست به انتخاب می زند.

مثلادر جلسات انتخاب رشته این سوال را زیاد شنیده ایم که “مگر مدرک پردیس های بین الملل هم معتبر است؟”، در اینجا دانشجو هیچ تعریفی درباره ی مفهوم “اعتبار دانشگاه” ندارد و تنها دارد شنیده هایش را تکرار می کند.
یا یکی از پرتکرارترین سوالات این جلسات، این نوع سوالات هستند: “مگر دانشگاه شهیدبهشتی از دانشگاه تهران بهتر نیست؟” در اینجا نیز دانشجو نمی داند چه می خواهد و هیچ تعریفی از مفهوم “بهتر” ندارد و باز دارد شنیده ها را تکرار می کند.

ما سعی می کنیم با دادن اطلاعات شفاف و اصولی، این ابهامات را برطرف کرده و به دانشجو کمک کنیم یک انتخاب آگاهانه انجام دهد.
گاهی نیز انتخاب نادرست در اثر عدم آشنایی با نحوه ی انتخاب رشته، تاثیر اولویت ها و فرآیند گزینش اتفاق می افتد. در بعضی موارد دانشجو حتی در بین دهها رتبه ای که در کارنامه ثبت شده سردرگم می شود و نمی داند با توجه به کدام یک از آنها باید انتخاب رشته کند. در جلسات مشاوره سعی می کنیم با دادن اطلاعاتی درباره ی فرآیند گزینش دانشگاهها با توجه به رتبه در سهمیه ها و گرایش های مختلف به دانشجو کمک کنیم تا بهترین انتخاب را انجام دهد.

مشاوره انتخاب رشته برای چه کسانی مفید است؟

برای تمامی کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و تصمیم قطعی برای ادامه ی تحصیل دارند یا نمی دانند برای آینده چه تصمیمی باید بگیرند.

آیا به من گفته خواهد شد که در چه دانشگاه و رشته ای قبول خواهم شد؟

با توجه به اطلاعات و تجربیات سالهای پیش می توانیم با قاطعیت بالا در مورد احتمال قبولی شما در دانشگاهها و رشته های مختلف نظر بدهیم و صدها کارنامه ی بررسی شده از سالهای پیش مبنای کار انتخاب رشته ی ما خواهد بود.

از کجا بدانیم محتوای انتخاب رشته برای ما کاربردی خواهد بود و به اهدافی که می خواهیم، خواهیم رسید؟

ما همواره در مورد خدماتمان خودمان را ملزم به پاسخگویی دانسته ایم. انتخاب رشته ی شما تنها با یک راهنمایی بیست و پنج دقیقه ای به پایان نخواهد رسید و تا نهایی کردن برگه ی انتخاب رشته در کنارتان خواهیم بود.
تعهدی که ما در انتخاب رشته به شما می دهیم “از آگاهی دادن، رفع ابهامات و کمک به تنظیم اولویت در اول مسیر تا نهایی کردن انتخاب رشته با تمامی جزییات در مرحله ی پایانیست” و ما در این مسیر همراه شما خواهیم بود.

محتوای جلسات مشاوره:

  • راهنمایی برای تصمیم گیری درست درباره ی ادامه ی تحصیلات یا پشت کنکور ماندن
  • آموزش اولویت بندی صحیح انتخابها
  • دادن اطلاعاتی درباره ی تفاوت دانشگاهها
  • دادن اطلاعاتی درباره ی تفاوت دو گرایش عمومی و بالینی
  • کمک به اولویت بندی رشته/ محل ها

ساختار جلسات:

  1. ثبت نام در طرح و ارسال کارنامه
  2. تعیین وقت تماس به صورت تلفنی از طرف مشاور و تماس در وقت معین شده از طرف دانشجو
  3. آموزش تصمیم گیری صحیح، اولویت بندی صحیح انتخاب ها، دادن اطلاعاتی درباره ی تفاوت دانشگاهها و گرایشها و کمک به اولویت بندی صحیح رشته/محل ها در یک جلسه ی 25 دقیقه ای تلفنی
  4. انتخاب رشته ی مقدماتی توسط دانشجو بعد از تماس و ارسال آن به مشاور برای تایید نهایی از طریق راههای راههای ارتباطی معین شده
  5. اعمال تغییرات پیشنهادی از سوی مشاور و ارسال به دانشجو
  6. ارسال انتخاب رشته نهایی توسط دانشجو از طریق سایت سازمان سنجش